Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG KURIERSKICH


§ 1 DEFINICJE

Terminy użyte w niniejszym Regulaminie będą interpretowane zgodnie z ich definicjami zawartymi w tym paragrafie.

1. Operator - Operatorem serwisu Multipaka24.pl jest firma PWS Kinga Sztejmer o numerze NIP 7971763649
2. Nadawca–podmiot wskazany w Liście przewozowym jako nadawca, który wysyła za pośrednictwem serwisu multipaka24.pl Przesyłkę do Odbiorcy.
3. List przewozowy–dokument przewozowy potwierdzający przyjęcie Usługi do realizacji oraz stanowiący dowód zawarcia umowy na świadczenie Usług oraz akceptację Regulaminu.
4. Regulamin–niniejszy dokument, dostępny na stronie internetowej www.multipaka24.pl
5. Cennik–dokument zawierający informacje dotyczące opłat za świadczone usługi, parametry Przesyłki oraz informacje o usługach dodatkowych.
6. Przesyłka–rzeczy przyjęte do przewozu na podstawie jednego Listu przewozowego.
7. Siła wyższa-zdarzenie niezawinione, pozostające poza kontrolą Serwisu multipaka24, które uniemożliwia prawidłowe wykonywanie Umowy lub zleceń.

§ 2 REALIZACJA USŁUG I OPŁATY


1. Multipaka24.pl świadczy usługi w oparciu o zwartą umowę z rabatem procetowym bądź porozumienie z cennikim indywidualnym lub bez podpisanych dokumentów na podstawie listu przewozowego w oparciu o ceny standardowe.

2. Dowodem ropozczęcia współpracy jest złożenie zlecenia a ceny wyświtlane przed akceptacją zlecenia są wiążące i nadrzędne od poprzednich ofert - w systemie znajdują się zawsze aktualne ceny.

3. W liście przewozowym Nadawca zamieszcza dane zgodne ze stanem faktycznym nadawanej przesyłki. W razie rozbieżności zgłoszonej przez przewoźnika naliczana jest opłata za ponowną weryfikację w wysokości 15 zł, która bazuje na cenniku standardowym.

4. W celu umożliwienia poprawnego wykonania usługi nadawca zobowiązany jest do obowiązkowego podania:
-nazwę, adres i numer telefonu Nadawcy
-nazwę , adres i numer telefonu Odbiorcy,
-określenie zawartości  liczby sztuk Przesyłki oraz rodzaj Przesyłki (np. koperta,paczka,paleta, ).
-rzeczywistą wartość przesyłki, jeśli przekracza kwotę 100 zł.

 

5. Złożenie przez Nadawcę/Płatnika zlecenia stanowi potwierdzenie zapoznania się i akceptacji postanowień zawartych w Regulaminie i Cennikach standardowych, które stają się integralną częścią umowy. Oświadczając, że zapoznał się z regulaminem oraz że będzie stosował się do postanowień w nim zawartych.

6. W przypadku opóźnień w opłatach za wszelkie usługi, Operator może wystawiać wezwania do zapłaty, zwane monitem których koszt wynosi 30 zł pierwszy i 35 zł każdy kolejny. Monit zamieszczany jest zawsze na specyfiakcaji w postaci LP z opisem monit w polu adresata i wysyłany na adres e-mail,

W przypadku opóźnień przewoźnik ma prawo doliczyć oplatę manipulacyjną związaną z brakiem terminowej płatności , opłata  zamieszczana jest zawsze na specyfiakcaji w postaci LP z opisem "opłata za opóźnienie" w polu adresata i wysyłany na adres e-mail, :

a) opłata za opóźnienie powyżej 5 dni -15 zł netto

b)opłata za opóźnienie powyżej 10 dni -25 zł netto

7. Opłata za wykonanie Usługi może wzrosnąć według cennika zamieszczonego na stornie www.multipaka24.pl w przypadku rozbieżności między stanem faktycznym a deklarownym stwierdzonym przez przewoźnika, który może naliczyć dodatkowe opłaty w celu wykonania powierzonego zlecenia.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

8. Operator zastrzega sobie prawo do samodzielnego odrzucenia, nieuznania lub pozytywnego rozpatrzenia reklamacji w przypadku gdy uzna to za stosowne, m.in. przy złamaniu regulaminu przewoźnika, nieznazaczeniu właściwych usług dla nadawanych przesyłek, lub niemożność wykonania usługi przez przeowźnika.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

9.Zleceniodawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i upoważnia Zleceniobiorcę do wystawienia e-faktur VAT bez wymagania podpisu.

10. W przypadku zalegania z płatnościami przez okres dłuższy niż 7 dni Zleceniodawca zapłaci Zleceniobiorcy, za każdy dzień zwłoki ustawowe odsetki naliczone od wymagalnej, a nie zapłaconej kwoty.

11. W razie opóźnienia Zleceniodawcy z płatnościami, o których mowa w pkt 10, Zleceniobiorca zastrzega sobie możliwość potrącenia/kompensaty należności z tytułu wykonanej usługi COD. Zastrzega sobie również możliwość potrącenia pobrania COD w na poczet bieżących faktur w przypadku rozwiązania umowy z Zleceniodawcą.

12.Czas realizacji COD to  maksymalnie 14 dni roboczych ,  licząc od kolejnego dnia roboczego po doręczeniu przesyłki.

13. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do nie realizowania usług międzynarodowych do kraji takich jak (Szwajcaria , Norwegia ) przez osoby prywatne.

 

 

§ 3 NADANIE PRZESYŁKI


1. Nadawca jest zobowiązany oddać Przesyłkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia w chwili przyjazdu kuriera.
2. Nadawca zobowiązany jest zabezpieczyć Przesyłkę przez jej opakowanie. Przyjume się, że poprawne opakowanie powinno zabezpieczyć zawartość przesyłki przed upadkiem z jednego metra. Opakowanie Przesyłki powinno być:
-dopasowane do właściwości zawartości Przesyłki pod względem użytych materiałów stanowiących zewnętrzne opakowanie,
-szczelnie zamknięte i zabezpieczone
-odpowiednio wytrzymałe, posiadać odpowiednie do zawartości Przesyłki zabezpieczenia wewnętrzne chroniące przed uszkodzeniem i przemieszczaniem się zawartości Przesyłki,
-posiadać odpowiednie oznakowania zewnętrzne odpowiednie do właściwości i zawartości Przesyłki, np. :”góra”, „uwaga szkło”, „nie piętrować”, „uwaga nst”.
3. Przyjęcie Przesyłki nie uzasadnia domniemania, że jej opakowanie oraz zawartość odpowiada warunkom określonym w niniejszym Regulaminie.
4. Wagę opakowania wlicza się do wagi Przesyłki.
5. Nadawca mimo naklejonego listu przewozowego umieszcza na opakowaniu Przesyłki czytelnie napisane: pełne dane teleadresowe Nadawcy i Odbiorcy
6. Przewoźnik może sprawdzić w każdym czasie, czy Przesyłka odpowiada oświadczeniom Nadawcy zawartym w Liście przewozowym, w szczególności co do wagi i jej wymiarów oraz czy zachowane zostały przepisy dotyczące rzeczy dopuszczonych do przewozu na warunkach szczególnych, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.
7. Multipaka24 nie ponosi odpowiedzialności za wykonanie usług lub ich brak przez przewoźników jednocześnie zastrzega sobie prawo do zmiany przewoźnika w dowolnie wybranym czasie. Dla płatnika zmiana ta nie wiąże się z zmianami cen zawartymi w cenniku.
8. Płatnik może domagać się zmiany przewoźnika przed nadaniem w ramach cen zawartych w cenniku.
9. Wszelkie nie zawarte kwestie w powyższym regulaminie określa regulamin przewoźnika , oraz szczegółowe warunki świadczenia usług.

 

Warunki przyjęcia przesyłki do przewozu:
 
1. Nadawca jest odpowiedzialny za właściwe opakowanie przesyłki, w szczególności za:

a) dopasowanie opakowania pod względem wytrzymałości w zależności od rodzaju zawartości i wagi przesyłki
b) umieszczenie wewnątrz opakowania zabezpieczeń, które uniemożliwią przemieszczanie się zawartości wewnątrz opakowania
c) odpowiednie oznakowanie przesyłki ze względu na specjalny charakter przewozu lub właściwości jej zawartości (naklejki typu „ostrożnie szkło”, „góra/dół”);
d) dobór opakowania, które zabezpieczy zawartość przesyłki przed uszkodzeniem oraz dostępem do zawartości osób nieuprawnionych i możliwością uszkodzenia innych przesyłek w czasie przewozu.

e) w przypadku zapakowania  przesyłek niezgodnie z wytycznymi zawartymi  Regulaminie  Przewoźnika (przewoźnik ma prawo przepakować przesyłkę oraz doliczyć opłatę za przepakowanie )

2. Nadawca nie przekazuje do przewozu rzeczy, które są wyłączone z przewozu na podstawie przepisów obowiązującego prawa.

§ 4 REKLAMACJA


1.Klient ma 10 dni na zgłoszenie reklamacji  dotyczącej niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w zakresie przewozu przesyłek  od momentu otrzymania faktury / daty doręczenia przesyłki .Reklamacje dotyczące przesyłek  należy  składać  na adres mailowy biuro@multipaka24.pl na odpowiednio przygotowanym formularzu (w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego). Złożenie reklamacji nie uzasadnia braku terminowych płatności.

2.Klient na złożenie reklamacji z tytułu uszkodzenia , ubytku lub zagnięcia ma 12 miesięcy od momentu doręczenia przesyłki.Reklamacje dotyczące przesyłek  należy  składać  na adres mailowy biuro@multipaka24.pl na odpowiednio przygotowanym formularzu (w celu rozpoczęcia procesu reklamacyjnego). Złożenie reklamacji nie uzasadnia braku terminowych płatności.

a)Ponadto reklamacja nie będzie rozpatrywana jeżeli:

- zostanie zgłoszona lub uzupełniona po upływie 10 – dniowego terminu

- jest nieścisła lub niekompletna /brak wymaganych dokumentów do jej złożenia

- została wniesiona przez osobę nieuprawnioną


b) Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

- nazwę (lub imię i nazwisko) osoby występującej z reklamacją;

- tytuł reklamacji (nr listu przewozowego)

- udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczeń reklamacyjnych;

- potwierdzenie nadania przesyłki (list przewozowy)

- kwotę roszczenia reklamacyjnego;

- dowody uiszczenia wszelkich opłat i należności za przewóz przesyłki;

- wykaz załączników do reklamacji;

- podpis osoby reklamującej;

-uzupełnione niezbędne formularze  do złożenia roszczenia reklamacyjnego;


3. Reklamującemu nie przysługuje prawo potrącenia kwot dochodzonych w trybie reklamacji – przed jej rozpatrzeniem – z aktualnymi, przeszłymi lub przyszłymi należnościami wobec Zleceniobiorcy.

4. Prawidłowo wniesiona reklamacja przekazywana jest  przez Serwis Multipaka24 do rozpatrzenia Przewoźnikowi wykonującemu usługę.


5. Serwis Multipaka24.pl  nie ponosi odpowiedzialności za :

- za utratę, ubytek, uszkodzenie Przesyłki zawierającej przedmioty wyłączone z przewozu;

- za uszkodzenia opakowania jako części rzeczy stanowiącej substancję Przesyłki, jeśli opakowanie to jest jedynym opakowaniem Przesyłki, a uszkodzenie powstało jako następstwo czynności związanych z normalnym wykonywaniem Usługi;

- za szkody pośrednie oraz polegające na utracie korzyści, utracenia możliwości gospodarczych oraz przewidywanych zysków lub dochodu wynikłe na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi, zarówno w stosunku do Odbiorcy, jak i Nadawcy czy osób trzecich. Zakres odpowiedzialności Przewoźnika określony jest w Regulaminie Przewoźnika dostępnym  na jego stronie internetowej.


6. Serwis Multipaka24.pl dołoży starań, aby rozpatrzenie zgłoszenia nastąpiło w ciągu 30 dni. Jeśli zajdzie konieczność uzupełnienia dokumentacji albo zaangażowane zostaną osoby trzecie (np. ubezpieczyciel) termin ten może ulec odpowiedniemu wydłużeniu.

7.Od momentu przekazania przez Serwis Multipaka24.pl zlecenia do Przewoźnika, bądź bezpośredniego zlecenia przez Zleceniodawcę u Przewoźnika dyspozycji odbioru przesyłek po wypełnieniu dokumentów przewozowych, Przewoźnik ponosi całkowitą odpowiedzialność za realizację zlecenia oraz terminowość jego wykonania i przewożony ładunek.

8. Pośrednik może zrzec się na poczet odbiorcy / nadawcy prawa do roszczenia reklamacyjnego.

9. Reklamacje powinny być zgłoszone w nieprzekraczalnym terminie 10 dni. Bieg 10 -dniowego terminu rozpoczyna się od dnia następnego po dniu nadania przesyłki/odbioru przesyłki.

10.W przypadku braku płatności  za faktury , decyzja reklamacyjna od  zostanie wstrzymana do momentu uregulowania zaległości. W przypadku uznanej decyzji reklamacyjnej  przez przewoźnika brak uregulowania bieżących faktur wiąże się z wstrzymaniem wypłaty środków z tytułu reklamacji.

11. W przypadku uznanej reklamacji obowiązkiem klienta jest wystawienie noty obciążeniowej i przesłanie jej mailowo na adres biuro@multipaka24.pl w innym przypadku środki zostaną wstrzymane do momentu przesłania wyżej wymienionego dokumentu.

12. Operator zastrzega sobie prawo do weryfiakacji poprawności złożonej reklamacji jak i również odrzucenia jej w przypadku  nie właściwie zaznaczonych usług przez klienta w przypadku weryfikacji przesyłki.

13.Operator zastrzega sobie prawo do odesłania decyzji w formie mailowej w treści korespondecji , bądź za pomocą pliku pdf. Każda z form przekazu decyzji reklamacyjnej jest uznana za stosowną.

14.Operator zastrzega sobie prawo do zrzeczenia się praw reklamacyjnych na rzecz nadawcy / odbiorcy w przypadku gdy proces reklamacyjny został zakończony negatywnie , bądź w przypadku gdy nie został rozpoczęty.

15.W przypadku gdy proces reklamacyjny został rozpatrzony pozytywnie  oraz uznany za zakończony operator nie posiada możliwości wystawienia zrzeczenia praw.

Druki reklamacji są dostępne u kuriera dostarczającego przesyłkę. Druki reklamacyjne można je również pobrać ze strony internetowej każdego Przewoźnika.

 

 

W przypadku, gdy w niniejszym regulaminie oraz w regulaminie Przewoźnika znajdują się odmienne zapisy normujące w inny sposób  kwestie świadczenia usług przewozowych i kurierskich wiążące są postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie świadczenia usług  kurierskich.
 

  § 5. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
 

1. Serwis Multipaka24.pl:

a) oświadcza, że dostarczenie danych do bazy danych osobowych następuje za pośrednictwem Internetu z wykorzystaniem oprogramowania Przewoźnika, w stosunku, do którego
przysługują tej firmie prawa,

b) zobowiązuje się do nieprzetwarzania danych osobowych w celach innych niż związane z realizacją zamówionej usługi,

c) zapewnia, że informacje zawarte w bazie danych osobowych nie będą dostępne dlawiększej liczby pracowników, niż to jest niezbędne do właściwego wykonywania usługi,

d) oświadcza, że dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na potrzeby realizacji niniejszej usługi,

e) oświadcza, że dane osobowe przetwarzane są i chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa

 

 

§6.INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁEK NIESTANDARDOWYCH
Paczka niestandardowa w serwisie krajowym i międzynarodowym (spełniająca minimum jeden z poniższych warunków)

 

  1.     Paczka o kształcie cylindrycznym, okrągłym, owalnym np. tuba, wałek z tkaniną
  2.     Paczka o nieregularnych kształtach, w tym paczki, które nie są zapakowane w karton/opakowanie o regularnych kształtach
  3.     Paczka z wystającymi elementami lub owinięta w materiał uniemożliwiający swobodne przesuwanie po sorterze takie jak guma, itp.
  4.     Opony, jeśli są zapakowane niezgodnie z wytycznymi DPD Polska (szczegółowe informacje zawiera - Instrukcja prawidłowego pakowania opon w DPD Polska
  5.     Paczka, której najdłuższy bok przekracza maksymalną długość.
  6.     Paczka składająca się z dwóch odrębnych części połączonych w jedną nieregularną całość np. za pomocą folii stretch, taśmy
  7.     Jedna przesyłka w serwisie lotniczym może składać się maksymalnie z 10 paczek. Dodatkowe paczki, powyżej 10 sztuk będą traktowane jako kolejna przesyłka
  8.    Paczka zawierająca artykuły delikatne , kruche, szkło (powinna zawierać oznaczenie niestandard oraz naklejkę uwaga szkło )

Paleta niestandardowa w serwisie krajowym i międzynarodowym (spełniająca minimum jeden z poniższych warunków)

  1.     Paleta o wymiarach podstawy mniejszych niż paleta euro, czyli mniej niż 120 x 80 cm
  2.     Paleta, gdzie towar na niej zapakowany ma nieregularne kształty, nie stanowi prostopadłościanu
  3.     Paleta z tzw. dużym AGD, np. pralka, lodówka, zmywarka

Wszystkie paczki zapakowane w opakowania firmowe DPD są paczkami standardowymi. Za opakowania firmowe DPD uznaje się: koperty tekturowe, foliopaki oraz firmowe opakowania kartonowe opatrzone logo DPD.

§7.TOWARY ZABRONIONE DO WYSYŁKI
Prosimy o nie umieszczanie w paczkach:

   

  1. Towarów objętych akcyzą np.: alkohol, napoje alkoholowe, papierosy, tytoń, banderoli;
  2.     Farmaceutyków, leków na receptę, krwi oraz próbek medycznych;
  3.     Narkotyków oraz leków i środków psychotropowych, za wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione instytucje;
  4.     Żywności, która powinna być przechowywana w warunkach chłodniczych oraz/lub żywności z krótkim terminem ważności, przez co produkty spożywcze mogłaby się popsuć podczas transportu;
  5.     Rzeczy płynnych (np: produkty spożywcze w słoikach – miód, sok itp, chemiczne – szampony, płyny, farby, kleje, środki czystości), gdyż ulegając rozlaniu podczas transportu mogą nie tylko uszkodzić Państwa przesyłkę ale i sąsiadujące.      Uszkodzenie przesyłki sąsiadującej może wiązać się z dodatkowymi kosztami wynikającymi ze zniszczenia mienia;
  6.     Towarów niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub ich mieniu, w tym w szczególności: materiałów łatwopalnych, wybuchowych lub radioaktywnych substancji żrących lub cuchnących, broni i jej części oraz amunicji
  7.     Żywych roślin i zwierząt
  8.     Zwłok, szczątków ludzkich i zwierzęcych;
  9.     Dzieł sztuki, antyków, kamieni i metali szlachetnych w jakiejkolwiek postaci lub formie, walut, zbywalnych papierów wartościowych, certyfikatów i jakichkolwiek innych walorów zbywalnych;
  10.     Kart kredytowych i płatniczych oraz paszportów; elektroniki bez specjalnych oznaczeń
  11.     Biżuterii i zegarków – złotych, srebrnych itp.;
  12.     Naturalnych futer, skóry oraz produktów pochodzenia zwierzęcego;
  13.     Wszelkiego rodzaju tablic metalowych urzędowych rejestracyjnych;
  14.     Napinaczy pasów bezpieczeństwa oraz poduszek powietrznych;
  15.     Publikacji i materiałów audiowizualnych zabronionych przez prawo np: pornografia;
  16.     Kamizelek kuloodpornych;
  17.     Przedmiotów, których przewóz jest zakazany z mocy ogólnych przepisów prawa;
  18.     Przedmiotów, w przypadku których nie ma sporządzonej deklaracji celne, a jest ona wymagana przez przepisy celne.
  19.     art.szklanych bez specjalnych oznaczeń

Dodatkowe informacje:

    Prosimy o niewysyłane paczek, gdzie na opakowaniu lub w widocznej części zawartości, znajdują się napisy lub rysunki naruszające dobra chronione przez prawo;
    Prosimy o niewysyłanie paczek, które ze względu na swoje właściwości uniemożliwiają wykonanie usługi spedycyjnej i dokonania przewozu przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych;
    Prosimy o niewysyłanie paczek, których opakowanie może zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe przesyłki.

 

W przypadku stwierdzenia naruszenia przez klienta tych zasad, może zapłacić on karę pieniężną w wysokości pięciokrotnej kwoty należnej z tytułu przewozu przesyłki. Zapłata kary nie pozbawia przewoźnika prawa dochodzenia odszkodowania przewyższającego jej wysokość.

szybki kontakt

Oczekujesz szybkiego kontaktu ?

Napisz lub zadzwoń.

biuro@multipaka24.pl

+48 662 000 357

DHL Tel.: 42 6 345 345

DPD Tel.: 22 5 77 55 55

InPost Tel: 722 444 000

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.